HTML

Virágszál

Egy dolgot ígérhetek: nem ígérek semmit.

Kulcskarika

My life is a li'l bit messy

I ♥ Csutka

„Elmúló mind, ami csillog a fényben, -- Halhatatlan mind, mi ég a szívben."
In Memoriam Butterfly
1995 - 2008

17 év

I ♥ olvasás

Olvasni jó.
Mit olvastam eddig?
Amit már elolvastam
Amit majd ezután fogok

I ♥ Barcelona

"Így mentem aztán egyene- sen Barcelonába, az udvari- asság kincsesházába, az idegenek vendégfogadójába, a szegények menedékébe, a bátrak hazájába, a megsér- tettek e megtorlójához, az igazi barátság otthonába, e páratlan fekvésű és szép- ségű városba." -Don Quixote-
/ Győri Vilmos fordítása /
I. barcelonai utam:
2003. VIII. 26-27.
II. barcelonai utam:
2010. VI. 14-16.

I ♥ Barça

FC Barcelona, anno 1899
„Més que un club" FCB.cat

I ♥ my blog
Tőmondatok sokszor állít- mány nélkül. Körmondatok. Szóviccek. Megválaszol- hatatlan kérdések és vála- szok fel nem tett kérdésekre. Életképek. Mögöttük boldog vagy szomorú, vidám vagy elkeseredett, őrült vagy ön- kritikus, megszállott vagy tétova perc emléke. Az op- timizmus és pesszimizmus ádáz harca. Egyszóval: én.

✿ ✿ ✿

2008.12.16. 02:25 Lothril

Vizsgaidőszak

Na szóval, elérkezett az első vizsgaidőszakom. Ez jó alkalom arra, hogy kicsit átfussak azon, milyen tárgyaim vannak ebben a félévben és melyikkel hányadán állok... Mert aki nem BMF-es, az csak pislog, ha AAO-t vagy OOP-t említek a köreiben.

Még tavalyi iskola év végén - tehát kb. áprilisban - mondta Szilvi: "Informatikus? Akkor nemsoká csak hárombetűs rövidítésekben fogsz kommunikálni." Nem tudom, mi a félelmetesebb, hogy nem tudtam nem 3-betűs rövidítést felhozni ellenpéldának, vagy hogy ennyire igaza lett?

Tehát, az idei tantárgyaim
/itt most az előadók és óraadók jellemzését kihagyom és csak a saját teljesítményemre koncentrálok/

Analízis I. [Ana, Anal, sokak szerint anál]
Mikor először meghallottam: "Analízis? Mármint függvény-analízis? Az jöhet." Nem mondom, hogy könnyű, de szinte nulla tanulással átmentem mindkét zh-n, megvan az aláírás, mehetek vizsgázni. Szerencsére nem holnap, illetve már ma, még idejében áttettem januárra. (Hogy miért, annak oka van.) Mondjuk úgy nem kunszt, ha az ember már tanulta, márciusban.

Diszkrét matematika és lineáris algebra [Dmla, Dmat]
Ez egy kicsit olyan összecsapott tantárgy, egyik héten 3D-s vektorok, nem sokra rá már matematikai logika... Hát, tanulni kellett rá... 5 pont kellett volna az aláíráshoz, mentem pótzhra, ami viszont jól sikerült, így sokkal jobban állok vele, mint az analízissel. Ami azért vicces dolog önmagában. Ebből is januárban vizsgázok.

 No, ennyit matekvonalon. Tudom, ez már alapból kb. kettővel több, mint Zsuzsinak az ELTE töriszakon. De hogy ne szakadjak el nagyon a képletektől, máris itt a...

Fizika... [Ennek még beceneve sincs...]
A fizika meg én, hát az mindig is három különböző dolog volt. Most már lassan négy. A zh-k könnyűek voltak, meg töri helyett még mindig inkább ez... Bár jobban belegondolva, nehéz választani. Vizsgatárgy ez is, jövőfélévben villanytan, ha sikerülne átmenni. 5 kreditér'.

Közgazdaságtan I. - Makroökonómia [Közgáz, Makró]
Eddig bárki, akit a volt osztálytársaim közül megkérdeztem, érti-e a makrót, csak pislogott rám, hogy ő bizony mikrót tanul... Mondom én kérek elnézést, nálunk kísérleti jelleggel megcserélték. Az aláírást egy a többi csoporthoz képest könnyű zh-val sikerült megszerezni. Bízom benne, hogy a vizsga is menni fog. A többiek visszajelzései az elővizsga után bíztatóak.

Na és akkor informatikai kar lévén lehetne infós tárgyam is... Hát van.

Bevezetés az informatikába [BI, Bevinfó]
Lájtos áttekintő tárgy, kicsit olyan számtechfakt fílingje van. Négy zárthelyi volt: Office csomag, megosztás- és jogosultságok, html+css és a rejtélyes negyedik témakör, amibe összelapátoltak mindent, ami a többi tárgyba nem fért. A lényeg, hogy négyes lett az évközim.

Informatika elméleti alapjai [IEA, Ikea]
Számomra kicsit a kieső történelem órákat pótolta. Főleg az első másfél hónap anyaga, első-...-negyedik generációs gépes, úttörők, ősi abakuszok, stb. Holnap -illetve már ma - lesz az aláíráspótlásom. 26 pontot kellett volna a két zárthelyin elérni, nekem volt 22. Az elsőre semmit nem tanultam. Most is blogot írok, ahelyett, hogy gőzerővel tanulnám a Shugart-, Moore-, Gilder-, Metcalf- és Ruttgers-törvényeket... Azért remélem átmegyek, mert épül rá pár tantárgy a harmadik félévben és nem tudom, van-e keresztfélév...

Algoritmusok, adatstruktúrák, objektumok [AAO, Kakao]
Ez a másik hibrid-tárgy a Démat mellett. Három eléggé eltérő téma. A lényeg az, hogy egy zh-t írtunk belőle, az utolsó héten. Kicsit rettegtem, mivel nem nagyon tudta senki, hogyan kell erre készülni. A zárthelyi egy nyolckérdéses tesztsor volt, 0-4 helyes válasszal. Jó válaszért részpont jár, rossz válaszért az egész adott feladat 0 pont. 40%-tól mész át. Utána tanakodtunk milyen lett. Úgy éreztem, jól sikerült, de elnyomtam az egészséges önbizalmat és minimalistán áltam a dologhoz: a 20% talán meglesz. (Ennyi kellett ahhoz, hogy ha karó, attól még újra lehessen írni). Pár napra rá, kiderült, hogy jó lett, mert nem lettem letiltva a Neptunban, sőt az aláírást is megkaptam (megvan a 40%). Elkezdtem lelkiekben készülni a vizsgára.
Ekkor röppent fel a hír levlistán, hogy bizony, aki megajánlott jegyet kap AAO-ból, az higgye el, fogadja el... Mert mindenki, aki már 7-8 pontot elért, megkapta a megajánlott ötöst. Persze megnéztem, hiszen a pesszimista külső alatt van önbizalom... és nézd már, ott volt a megajánlott jeles... Hangosan pislogtam.

Objektum orientált programozás [OOP]
A mumus. Szép dolog az objektum orientáltság, év végére össze is állt, de addigra már írtam 3 karót. /Öt zéhá volt./ Aztán egy 100%-ost. Majd még egy karót. Szerencsére pont négyet lehet pótolni, úgyhogy még ennek a baltának sem veszett a feje, pedig pengeélen táncoltam... Január hatodikán folytatása következik.
Ahogy mondani szoktam: "Nem is az OO-val van a bajom, azt vágom, hanem a P-vel."

És ha most helyesírási hibáktól is hemzseg a poszt, azt se érdekel. Nincs kedvem ennyi süleséget újraolvasni, meg különben is átírnám és elveszne az eredetiség...

Szólj hozzá!

Címkék: vizsgaidőszak. nik.


A bejegyzés trackback címe:

https://lothril.blog.hu/api/trackback/id/tr86825486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása